Nu tar jag en paus från pausen.

Och det betyder att eftersom jag inte bloggat på typ 100000 dagar. ( Inte överdrivet), så ska jag ta igen allt!
HEHE.
Se upp.

Jag går på överenergi.

Sen senaste inlägget har jag..
vad va det nu?..
Jo, jag har blivit 18 :D
åh, som jag hade längtat och väntat.
Och sen var dagen där.
Kunde inte bli mer perfekt med thaimat i Kalmar med Elin och ny mobil.
Fick tårta, halsduk, mössa och presentkort på 300kr på skokällarn.

Presentkortet har jag redan använt.
Jättesnygga skor :)
Jag provade och provade och provade och provade.
Sen blev det ett par ankelboots, som jag hittade åt sanna för ett tag sen och som hon då också köpte.
Men de var verkligen supersuperfina.
Och de enda som inte fick mina fötter att se två meter långa ut.
Istället blir jag två meter hög. Men iaf.


Idag var jag hos farfar och intervjuade honom om sitt liv, till historian.
Det var tungt. Riktigt tungt.
Man märker hur förjävligt pensionärer har det idag.
Men hur jäkla bra de hade det under den tiden de arbetade.
Farfar började jobba när han var 18 som mig.
Och jobbade kvar på samma ställe till han blev 63.
Skulle det funka idag? Nae, knappast. Då måste man vara bra. Jävligt bra.

Och så märkte jag hur romantisk min farfar var mot farmor.
Åh.
Eftersom farfar under en tid var väldigt upptagen med att vara tränare för fotbollen.
Sa han sedan till min farmor att när jag lägger ner fotbollskarriären så ska jag ta dig till alla ställen i världen där jag har varit.
.

Jag bjuder på en bild




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0