Svinis.

Okej, jag har lite uppdates om detta till er som faktiskt ska ta vaccinet.
Jag ska det. Min skyldighet anser jag och förstår mig inte på de som inte ska ta.
Men samtidigt förstår väl sig de inte på mig heller?

Tankar jag hört andra säger:
- Det är svinis i vaccinet.
- Det kanske förstör hela kroppen om 10 år.
- Man kan dö.

Okej, nu är det såhär: 
Vaccinet är testat.
Man massproducerar inte ett farligt vaccin och ger till barn och äldre människor som är sjuka.
De som ska ge dig vaccinet är skyldiga att gå igenom och se så du verkligen tål vaccinet.
Detta vaccinet är lika testat som alla andra vaccin som man tar. 
Och förresten, vill du börja smitta ner alla andra i din omgivning?
Liten tanke sådär. 
Jag tvingade min mamma och hon ska ta det idag.

Min tränare tog vaccinet igår. 
Han kände sig lite dåsig som en biverkning. 
Några andra på hans jobb hade fått feber. När skulle det gå över? Jo, inatt. 
Mer händer inte. 
Det är en ganska liten biverkning mot vad som kan hända om du får svinis. 

Sen känns knappt nålsticket. 
Det är som när vi tagit mot mässling, påssjukan, röda hund osv. 

Har vi tur, kanske vi får bamseplåster? ;)
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0