Oktoberdag

Jag har kommit på en sak.
Att det är ett sjukt äckligt ljud när man ska lyfta på ugnspannorna under ugnen.
Det liksom dånar och låter så metalliskt.

Jag har sådana stora bekymmer.

nähäni.
Slut på gnäll.
Nu har jag faktiskt något roligt att berätta.

Idag på Människor i behov av stöd. började vi ett arbetsmoment där vi ska ut i samhället och forska.
Vi får välja ett funktionshinder och sedan kontakta organisationer, skolor osv.

Sanna och jag har valt Ätstörningar och detta arbetet har börjat galant.
Vi ska kolla hur skolor jobbar mot att detta händer.
Hur lätt är det att hoppa över lunchen i skolan?
Vad gör skolan när ett fall misstänks?
osv.
Och det känns som vi verkligen vet vad vi är ute efter nu.
Vilka vi ska kontakta osv.
Varför blev detta inte vårt projektarbete som vi hade tänkt oss från början?
Men vi är i alla fall igång och detta kan verkligen bli något stort och bra :)
Det känner jag på mig!  

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0