När göken gol.

Härlig dag. 

Min mage spökar.

Jag är en pronerare ( enligt min tränare, men enligt mina egna undersökningar är jag supinerare)
Alltså. En pronerare sätter i foten gående, med hälen först och rullar sedan över diagonalt till framsidan av foten. 
En supinerare rullar längs yttersidan av foten och fram till framfoten. I ett gående tramp. 

Vad är du? 

Vanligast är pronerare. 

Hm. behöver ett par nya skor som fixar till detta. 
Jag har lite problem med detta i löpsteget, då jag lättare vrickar foten. Inte allvarligt, men så det känns. 
Annars har jag inget problem. 
Men det kan ju alltid komma. 
Lika bra att rätta till innan. 

Man lär sig något nytt varje dag.


Kommentarer
Postat av: Adam

Då jag nog också pronerare för jag vrickar foten hur lätt som helst. "/

2009-08-13 @ 14:15:26
Postat av: F.

Ja, eller supinerare :)

beror ju på hur du sätter ner foten.

2009-08-13 @ 18:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0