För vem borde veta, förutom jag?

Jag har ingen aning om vad jag vill bli längre.
Usch. Har aldrig känt denna känslan innan.
Jag har vart helt inriktad på en sak i åratal.
Vad nu?

Lärare ville jag bli.
Elever är jobbiga, speciellt från mellanstadiet och upp till gymnasiet.
Jag vet, jag har vart där nyss!
Aldrig att jag skulle klara den pressen.
Jag skulle gråta mig till sömns, för att jag är rädd för att inte räcka till.

jag skulle helst vilja jobba med inredning, färger, mönster, design.
Kläder, smink osv.
Men jag har helt fel förutsättningar för sådana jobb.
Jag har valt helt fel väg i mitt liv för detta.

Människor, jag ska jobba med människor.
Men hur?

tur att det inte är jag som ska ta studenten i juni.

Kommentarer
Postat av: Rasmus.G

Visst är elever jobbiga ibland och vill testa en, det finns dagar på apu:n man inte e så glad när man kommer hem kan jag medge, men å andra sidan så får man mycket tillbaka av barnen när man gör saker. Och det är dom positiva sakerna man får kolla på. Jag tror ialla fall att du blir en jättebra lärare om det är nu det du är inriktad på. Du får försöka att sänka dina krav på dig själv (och det är inte lätt) och göra på ditt eget sätt så går det bra. Pressen man har som lärare kommer du fixa galant och det blir nog något man vänjer sig vid ska du se, så det blir inte så jobbigt sen iaf. Gör vad som känns bäst Fanny men jag tror på dig! =)

2009-04-18 @ 18:09:55
Postat av: Elin

Fanny du är bra ! jag lovar,

och det är som sagt inte vi som tar studenten i år, du har tid att tänka ut vad du vill, Och precis som rasmus säger det är inte alltid roligt att komma hem efter en apu-dag i skolan, men säg något som alltid är roligt att göra? barn är fantastiska när man vet hur man ska ta dem, får så otroligt mycket tillbaka. igen du skulle vara en jättebra lärare, jag menar du orkar ju med oss i skolan eller hur ? ;)det säger ju en del iallafall ! det löser sig gumman <3

2009-04-18 @ 23:31:25
URL: http://ekindberg.blogg.se/
Postat av: Fanny.

tack underbara ni. <3

2009-04-18 @ 23:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0